הפירות שנהוג לאכול בראש השנה, מה כדאי לדעת עליהם וגם מתכון לליפתן




כולנו מכירים את הפירות שנהוג לברך עליהם בראש השנה ולאכול מהם למען תהיה לנו שנה מתוקה.

בואו ונבין כיצד הפירות המקושרים לחג זה יכולים להועיל לכם מבחינה בריאותית ואילו איכויות יש בהם שכדאי ללמוד ולהכיר.


אבל לפני כן חשוב לדעת!!!

- פירות אוכלים על קיבה ריקה בלבד או כמנה ראשונה זאת מאחר ולפירות יש יכולת להתעכל מהר מאד.

כאשר אוכלים אותם לאחר ארוחה, כל המזון בקיבה מתחיל לתסוס ולהירקב, להפוך חומצי ויכול לגרום לאי נוחות, בחילה וצרבת.

- אכלו רק את פירות העונה – כל פרי בעונתו מותאם לתהליכים הקשורים במערכת העיכול שלנו ולצרכיה המשתנים בהתאם לעונות השנה ובהתאם למזג האוויר.


זכרו - גוף האדם הנו חלק מהטבע וככזה, אנחנו צריכים להתאים עצמנו למחזור העונות בשנה ולצומח באותה עת. זו דרך נפלאה לשמור על בריאותנו.

היתרונות הגלומים בפירות:

תמר – עשיר בסיבים תזונתיים המסייעים לחילוף חומרים תקין. אשלגן – ששומר על כמות הנתרן בגוף ואיזון רמות המינרלים, מעודד יצור אינסולין ושומר על תקינות פעילות הלב, הכליות, השרירים ומע' העצבים. התמר מכיל גם סידן השומר על חוזק העצמות ומעט ברזל והוא ידוע כמחזק את המערכת החיסונית. התמר יכול לשמש כתחליף טבעי לסוכר.


תפוח – עשיר בויטמינים ומינרלים בעיקר ויטמין C. התפוח מסייע לשמירה על העורקים, נפח הנשימה, קצר הלב וויסות לחץ דם. שומר על האנרגיה בתאים ועל תפקודם התקין. הקליפה עשירה בסיבים תזונתיים השומרת על חילוף חומרים תקין ומסייעת בספיחת רעלים.


רימון – עשיר בגרעינים המסמלים שפע ופריון. עשיר בויטמין C ואשלגן, ברזל וסידן.

מיץ הרימון עשיר בפוליפנולים המשמשים בגוף כנוגדי חמצון וככאלה הם שומרים לנו על המערכת החיסונית ומונעים זיהומים. לרימון היכולת למנוע חמצון כולסטרול רע ומסייע למניעת טרשת עורקים וכן להורדת לחץ דם. הרימון משמש גם לעצירת דימומים ושלשול.


סלק - עשיר בברזל, בסיבים תזונתיים, ויטמין C, חומצה פולית, סידן, מגנזיום ואשלגן והוא מומלץ מאד במצבי אנמיה, עצירות, עייפות וחיזוק מערכת החיסון.

הסלק משקם ומנקה כבד, מסייע במניעת טרשת עורקים ובהורדת לחץ דם, מטפל בעצירות ומפחית כולסטרול.

ברפואה הסינית הוא נחשב למזין ובונה דם ולכן הוא חשוב לטיפול במצבי אנמיה.


דלעת – עשירה בויטמין A החיוני לתפקוד מערכת החיסון ובריאות העיניים והעור. בבטא קרוטן ולוטאין המשמשים כנוגדי חמצון ושומרים על מערכת העיכול והעיניים. באשלגן החיוני לתפקוד הלב, איזון הנוזלים בגוף ותפקודי הרקמות, הדלעת מסייעת לירידה במשקל מאחר והיא עשירה בסיבים תזונתיים, אך דלה בקלוריות.


חבוש – עשיר בסיבים ודל בקלוריות, מתאים לדיאטות וטיפול בסכרת. עשיר במגנזיום, אשלגן, ויטמין A ויטמין C וסידן.

ברפואה המסורתית החבוש נחשב לצמח בונה דם ומתאים לטיפול באנמיה, יכול לשמש לעצירת דימומים ושלשול ולזרעי החבוש מיוחסים איכויות היכולות לטפל בפצעים פתוחים.


ליפתן חבושים

5 חבושים גדולים

1 כוס סוכר קוקוס / קנים חום אורגני

5 כוסות מים

2 מקלות ציפורן

חותכים את החבושים ל- 8 פלחים ומקלפים את הקליפה, מסירים את הגרעינים

מכניסים לסיר את המים והסוכר, מוסיפים את החבושים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים עוד שעה עד שהחבושים מסמיקים ומקבלים צבע אדום נפלא. אין צורך לערבב.

כשמוכן, מקררים ומגישים.


אז תאכלו ותיהנו, אך מכל דבר במידה

ושתהיה לכם שנה מתוקה ומבורכת


כרמן לב

נטורופתית והרבליסטית קלינית

ליווי לאורח חיים בריא




 כרמן לב - נטורופתית והרבליסטית קלינית

כתובת: הרי גולן 17/10 אשדוד

הטיפולים ניתנים בקליניקה, או בשיחת זום או בוואטסאפ

נייד: 052-5683733
מייל: Carmenl1960@gmail.com