נוגדי חמצון יוצאים למלחמה נגד רדיקלים חופשיים




נוגדי חמצון הנקראים גם "אנטי אוקסידנטים" מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים הנוצרים כתוצאה מגורמים סביבתיים כמו זיהום אויר, קרינת שמש, עישון, עשן וגז מכוניות, חשיפה לרעלים, חומרי הדברה, חשיפה למתכות, מזון מעובד, צבעי מאכל ועוד.


נוגדי חמצון מסייעים בהאטת תנועת הרדיקלים החופשיים והם עוצרים תהליכי הזדקנות ומשפיעים לטובה על הבריאות שלנו, על מראה העור שלנו ועל המערכת החיסונית שלנו.


רדיקלים חופשיים הם חומרים שנוצרים באופן טבעי בתאי הגוף, למשל כתוצרי נשימה תאית או כחומרים שמערכת החיסון מייצרת כדי להילחם בחיידקים, ובכמות קטנה הם מועילים ורצויים. אז למה הם לא רצויים? מפני שיותר מדי רדיקלים חופשיים גורמים לנזקים בתאים: הם יכולים להזיק למבנים תאיים ואפילו ליצור שברים ב-DNA, וכך לגרום לסרטן ולשיבושים אחרים בתפקוד הגוף. רדיקלים חופשיים נמצאו כקשורים לאלצהיימר ומחלות ניווניות אחרות, כמו גם לתהליכי הזדקנות. נוגדי החמצון, מפצים על הנזקים שגורמים הרדיקלים החופשיים. חלק מהם הגוף שלנו מייצר בעצמו, וחלק הוא מקבל מהמזון – כמו למשל ויטמינים, ובעיקר ויטמין E, C ו-A, פוליפנולים ממקור צמחי כמו רסרבטרול, פלבונואידים שונים, ואף מתכות כמו סלניום.


לתזונה עשירה בירקות ופירות, המכילים נוגדי חמצון, יש יתרונות בריאותיים רבים, ולא נמצאה שום השפעה לתוספים של נוגדי חמצון כתוסף תזונה חיצוני. הוספה של יותר מדי נוגדי חמצון עלולה אפילו לגרום נזק.

לכן, מוטב לקבל ישירות מן המזון את נוגדי החמצון, הירקות העשירים בנוגדי חמצון הם: עלים ירוקים, ברוקולי, שעועית, שום, בצל, עגבניות, ענבים אדומים, פירות יער -אוכמניות, גו'גי' ברי, פירות, אגוזי ברזיל, גם בקקאו, קפה, תה ירוק ויין אדום ישנם נוגדי חמצון, לעומת זאת, לא נמצאו השפעות חיוביות כאלה במחקרים שבדקו תוספי תזונה.



 כרמן לב - נטורופתית והרבליסטית קלינית

כתובת: הרי גולן 17/10 אשדוד

הטיפולים ניתנים בקליניקה, או בשיחת זום או בוואטסאפ

נייד: 052-5683733
מייל: Carmenl1960@gmail.com